| | | |
Data |
Temat lekcji/Kryteria sukcesu |
Liczba godzin |
Wymagania
z podstawy programowej |
I semestr roku szkolnego 2017/2018 |
I. Liczby rzeczywiste |
23 godziny |
P - zakres podstawowy,
R- zakres rozszerzony, G - zakres gimnazjum. |
05.09.2017 r. wtorek |
Temat: Liczby naturalne
Kryteia sukcesu:
Znam kolejność wykonywania działań;
Rozróżniam liczby pierwsze i liczby złożone; Znam i stosuję cechy podzielności liczb; Potrafię podać dzielniki i wielokrotności liczby N; Stosuję ogólny zapis liczb naturalnych parzystych, nieparzystych, podzielnych przez 3 itp.; Wykorzystuję dzielenie z resztą do przedstawienia liczby w postaci ; Zadania do wykonania na lekcji:
ćw. 1 i 2 str 10; ćw. 3 str. 11; zad. 1c,d ; zad. 3, 7, 10 str 12. |
1 h |
zakres szkoły podstawowej i gimnazjum |
07.09.2017 r. czwartek |
Temat: Liczby całkowite
Kryteia sukcesu: Biegle obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych zawierających liczby całkowiete w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia i potęgowania o wykładniku naturalnym.
Przykład:
ćwiczenia online - liczby całkowite |
1 h |
G-2.4 uczeń: oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych |
12.09.2017 wtorek |
Temat: Liczby wymierne
Kryteia sukcesu: Potrafię porównać liczby wymierne;
Zaznaczam na osi liczbowej daną liczbę wymierną; Podaję przykład liczby wymiernej zawartej między dwiema danymi liczbami np.
Potrafię skracać i rozszerzać ułamki zwykłe; Obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych) w zakresie dodawania, odejmowania, mnozenia, dzielenia i potegowania. Przykład: |
2 h |
P Uczeń: 1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego) 1. 2) oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych); |
14.09.2017 czwartek |
Kartkówka z liczb wymiernych
Kryteria sukcesu jak wyżej Przykłady na kartkówkę z odp. |
0,5 min |
jak wyżej |
14.09.2017 czwartek 19.09.2017 wtorek |
Temat: Liczby niewymierne
Kryteria sukcesu:
Rozpoznaję liczby niewymierne; Podaje przykład liczby niewymiernej zawartej między dwiema danymi liczbami całkowitymi np.
Potrafię podać przybliżenie liczb niewymiernych; Porównuję liczby niewymierne; Rozwiązuję proste zadania tekstowe z zastosowaniem tw. Pitagorasa; Konstruuję odcinki o długościach niewymiernych. |
1,5h |
P Uczeń: 1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg); |
19.09.2017
wtorek |
Temat: Rozwiniecie dziesiętne liczby rzeczywistej Kryteria sukcesu: Zamieniam ułamek zwykły na ułamek dziesiętny w tym ułamek dzisiętny okresowy; Zamieniam ułamek dziesiętny okresowy na ułamek zwykły; Rozpoznaję, które ułamki zwykłe mają rozwiniecie skończone a które nieskończone. |
1h |
P Uczeń:
1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg); |
21.09.2017 r.
czwartek |
Temat: Pierwiastek z liczby nieujemnej
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej ; Obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych zawierajacych pierwiastki drugiego i trzeciego stopnia z liczb, które są odpowiednio kwadratami lub sześcianami liczb wymiernych. |
1 h |
P. Uczeń:
1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach; |
26.09.2017 wtorek |
Temat: Działania na pierwiastkach
Kryteria sukcesu: Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej. Wyłączam czynnik przed znak pierwiastka Włączam czynnik pod znak pierwiastka Wykonuję działania na pierwiastkach tego samego stopnia, stosując odpowiednie twierdzenia Usuwam niewymierność z mianownika wyrażenia typu: ; |
2 h |
P. Uczeń:
1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach; |
28.09.2017 czwartek |
Temat: Pierwiastek nieparzystego stopnia z liczby rzeczywistej Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej oraz wartość pierwiastka nieparzystego stopnia z liczby rzeczywistej.
Karta pracy PIERWIASTKI
Rozwiązania z karty PIERWIASTKI |
1 h |
P. Uczeń: 1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach; |
03.10.2017 wtorek |
Temat:Potęga o wykładniku całkowitym. Działania na potegach.
Kryteria sukcesu: Obliczam wartość potęgi liczby o wykładniku naturalnym i całkowitym ujemnym; Stosuję twierdzenia o działaniach na potęgach do obliczania wartości wyrażeń; Stosuję twierdzenia o działaniach na potęgach do upraszczania wyrażeń algebraicznych. Zadania - działania na potęgach Zrozum, odkryj, zastosuj - epodręcznik, potęgi i pierwiastki |
2 h |
P. Uczeń: 1.4) oblicza potęgi o wykładnikach wymiernych i stosuje prawa działań na potęgach o wykładnikach wymiernych; |
05.10.2017 czwartek |
Sprawdzian z zakresu pierwiastki i potęgi Sprawdź czy umiesz - przykłady na sprawdzian - PIERWIASTKI I POTĘGI |
1 h |
jak wyżej |
10.10.2017 wtorek |
Temat: Notacja wykładnicza
Kryteria sukcesu:
Zapisuję i odczytuje liczbę w notacji wykładniczej;
Wykonuję działania na liczbach zapisanych w notacji wykładniczej.
Gra - notacja wykładnicza |
1 h |
P. Uczeń: 1.5) wykorzystuje podstawowe własności potęg (również w zagadnieniach związanych z innymi dziedzinami wiedzy, np. fizyką, chemią, informatyką)
|
10.10.2017 wtorek |
Temat: Przybliżenia Kryteria sukcesu:
Znam regułę zaokrąglania; Zaokrąglam liczbę z podaną dokładnością; Obliczam błąd przybliżenia danej liczby oraz oceniam, czy jest to przybliżenie z nadmiarem, czy z niedomiarem; Szacuję wyniki działań. |
1h |
P. Uczeń: 1.7) oblicza przybliżenia; |
12.10.2017
czwartek 17.10.2017 wtorek |
Temat: Procenty
Kryteria sukcesu:
Obliczam procent danej liczby; Interpretuję pojęcia procentu i punktu procentowego; Obliczam, jakim procentem jednej liczby jest druga liczba; Wyznaczam liczbę, gdy dany jest jej procent; Zmniejszam i zwiększam liczbę o dany procent; Stosuję obliczenia procentowe w zadaniach praktycznych Stosuję obliczenia procentowe w zadaniach praktycznych dotyczących płac, podatków, rozliczeń bankowych. Polecam e-podrecznik - procenty |
3 h |
P. Uczeń: 1.9) wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok) |
19.10.2017
czwartek |
Sprawdzian z zakresu Procenty i przybliżenia Przykłady na sprawdzian z odp. |
1 h |
|
24.10.2017 wtorek |
Temat: Powtórzenie wiadomości Przykładowe zadania sprawdzające umiejetności ucznia |
2 h |
|
26.10.2017
czwartek |
Temat: Praca klasowa "Liczby rzeczywiste"
Kryteria sukcesu - na pracę klasową - sprawdzane umiejetności ucznia. |
1 h |
|
02.11.2017 czwartek |
Omówienie wyników pracy klasowej - poprawa |
1 h |
|
II. Zbiory, przedziały i nierówności |
20 |
P - zakres podstawowy,
R- zakres rozszerzony,
G - zakres gimnazjum. |
31.10.2017
wtorek |
Temat: Zbiory Kryteria sukcesu:
Posługuję się pojęciami: zbiór, podzbiór, zbiór pusty, zbiór skończony, zbiór nieskończony; Wymieniam elementy danego zbioru oraz elementy do niego nienależące; Opisuję słownie i symbolicznie dany zbiór; Określam relację zawierania zbiorów.
Link do testu treningowego - Zbiory i relacje |
1h |
|
31.10.2017 wtorek (1h) 07.11.2017
wtorek
|
Temat: Działania na zbiorach Kryteria sukcesu:
Posługuję się pojęciami: iloczyn, suma oraz różnica zbiorów Wyznaczam iloczyn, sumę oraz różnicę danych zbiorów Przedstawiam na diagramie zbiór, który jest wynikiem działań na trzech dowolnych zbiorach Wyznaczam dopełnienie zbioru.
1. Działania na dwóch zbiorach - ćwiczenia
2 . Działania na trzeech zbiorach - ćwiczenia |
2h |
|
07.11.2017 wtorek 09.11.2017r. czwartek
|
Temat: Przedziały i działania na przedziałach Kryteria sukcesu:
Wiem jak narysować przedział otwarty, domknięty, lewostronnie domknięty, prawostronnie domknięty, nieograniczony; Potrafię zapisać przedział i zaznacza go na osi liczbowej; Odczytuję i zapisuję symbolicznie przedział zaznaczony na osi liczbowej; Wyznaczam przedział opisany podanymi nierównościami; Wymieniam liczby należące do przedziału, spełniające zadane warunki; Wyznaczam iloczyn, sumę i różnicę przedziałów oraz zaznacza je na osi liczbowej; Wyznaczam iloczyn, sumę i różnicę różnych zbiorów liczbowych oraz zapisuje je symbolicznie.
Test treningowy oś liczbowa
Ćwiczenia interaktywne, przedziały liczbowe.
|
3 h |
Uczeń: 3.3) rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą; |
14.11.2017r. wtorek |
Kartkówka - Zbiory i przedziały liczbowe-sprawdź czy umiesz? |
20 minut |
|
14.11.2017r. wtorek
16.11.2017 czwartek 21.11.2017 wtorek |
Temat: Równania i nierówności
Kryteria sukcesu:
Sprawdzam, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem nierówności; Rozwiązuję nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą; Zapisuję zbiór rozwiązań nierówności w postaci przedziału; Stosuję nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym; |
3h |
Uczeń: 3.1) sprawdza, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem równania lub nierówności;
3.3) rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą; |
23.11.2017 czwartek |
Sprawdzian - nierówności - sprawdź czy umiesz?
Mnożenie sum algebraicznych
ćwiczenia mnożenia sum
|
1 h |
|
28.11.2017 wtorek
|
Temat: Wzory skróconego mnożenia
Kryteria sukcesu:
Znam wzory skróconego mnożenia:
Stosuję odpowiedni wzór skróconego mnożenia do wyznaczenia kwadratu sumy lub różnicy oraz różnicy kwadratów. Przekształcam wyrażenie algebraiczne z zastosowaniem wzorów skróconego mnożenia Stosuję wzory skróconego mnożenia do wykonywania działań na liczbach postaci
Usuwam niewymierność z mianownika ułamka np.
Ćwiczenia Quiziz - wpisz kod gry 868477 |
2h |
Uczeń: 2. 1) używa wzorów skróconego mnożenia
|
30.11.2017 czwartek |
Kartkówka ze wzorów skróconego mnożenia (15min) Sprawdź czy umiesz? |
15 min. |
Uczeń: 2. 1) używa wzorów skróconego mnożenia |
30.11.2017 czwartek |
Wartość bezwzględna liczby |
1h |
|
05.12.2012 |
Powtórzenie i przygotowanie do pracy klasowej Kryteria sukcesu na pracę klasową
sprawdź czy umiesz: (test ważny do 7 grudnia, godz. 8.00) 1. Otwórz https://join.quizizz.com w przeglądarce 2. Wprowadź 6-cio cyfrowy kod gry 800397 , i kliknij "Kontynuuj" 3. Wprowadź swoje nazwisko i kliknij "Dołącz do Gry!" 4. Po otrzymaniu awatara kliknij "Rozpocznij Grę ". Kliknij, aby rozpocząć! |
2h |
|
07.12.2012 czwartek |
Praca klasowa - zbiory, przedziały, nierówności, wzory skróconego mnożenia |
1h |
|
12.12.2017 wtorek |
Omówienie wyników pracy klasowej i jej poprawa |
1h |
|
12.12.2017 wtorek |
Błąd względny i bezwzględny |
1h |
|
Funkcja liniowa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14.12.2017 |
Funkcja liniowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wkrótce |
wkrótce |
|
wkrótce |