Matematyka w klasa pierwszych


Idź do treści

Kl. 1 TLB

Na tej stronie znajdziesz aktualności z lekcji matematyki w klasie 1 TLB

Data

Temat lekcji/Kryteria sukcesu

Liczba godzin

Wymagania

z podstawy programowej

I semestr roku szkolnego 2017/2018

I. Liczby rzeczywiste

23 godziny

P - zakres podstawowy,
R- zakres rozszerzony,
G - zakres gimnazjum.

05.09.2017 r.
wtorek

Temat: Liczby naturalne
Kryteia sukcesu:
Znam kolejność wykonywania działań;
Rozróżniam liczby pierwsze i liczby złożone;
Znam i stosuję cechy podzielności liczb;
Potrafię podać dzielniki i wielokrotności liczby N;
Stosuję ogólny zapis liczb naturalnych parzystych, nieparzystych, podzielnych przez 3 itp.;
Wykorzystuję dzielenie z resztą do przedstawienia liczby w postaci
;
Zadania do wykonania na lekcji:
ćw. 1 i 2 str 10; ćw. 3 str. 11; zad. 1c,d ; zad. 3, 7, 10 str 12.

1 h

zakres szkoły podstawowej i gimnazjum

07.09.2017 r.
czwartek

Temat: Liczby całkowite
Kryteia sukcesu:
Biegle obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych zawierających liczby całkowiete w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia i potęgowania o wykładniku naturalnym.
Przykład:
ćwiczenia online - liczby całkowite

1 h

G-2.4 uczeń: oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych


12.09.2017
wtorek

Temat: Liczby wymierne
Kryteia sukcesu:
Potrafię porównać liczby wymierne;
Zaznaczam na osi liczbowej daną liczbę wymierną;
Podaję przykład liczby wymiernej zawartej między dwiema danymi liczbami np.
Potrafię skracać i rozszerzać ułamki zwykłe;
Obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych) w zakresie dodawania, odejmowania, mnozenia, dzielenia i potegowania. Przykład:

2 h

P Uczeń:
1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego)
1. 2) oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych);

14.09.2017
czwartek

Kartkówka z liczb wymiernych
Kryteria sukcesu jak wyżej
Przykłady na kartkówkę z odp.

0,5 min

jak wyżej

14.09.2017
czwartek
19.09.2017
wtorek

Temat: Liczby niewymierne
Kryteria sukcesu:
Rozpoznaję liczby niewymierne;
Podaje przykład liczby niewymiernej zawartej między dwiema danymi liczbami całkowitymi np.

Potrafię podać przybliżenie liczb niewymiernych;
Porównuję liczby niewymierne;
Rozwiązuję proste zadania tekstowe z zastosowaniem tw. Pitagorasa;
Konstruuję odcinki o długościach niewymiernych.

1,5h

P Uczeń:
1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg);

19.09.2017
wtorek

Temat: Rozwiniecie dziesiętne liczby rzeczywistej
Kryteria sukcesu:
Zamieniam ułamek zwykły na ułamek dziesiętny w tym ułamek dzisiętny okresowy;
Zamieniam ułamek dziesiętny okresowy na ułamek zwykły;
Rozpoznaję, które ułamki zwykłe mają rozwiniecie skończone a które nieskończone.

1h

P Uczeń:
1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg);

21.09.2017 r.
czwartek

Temat: Pierwiastek z liczby nieujemnej
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej ;
Obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych zawierajacych pierwiastki drugiego i trzeciego stopnia z liczb, które są odpowiednio kwadratami lub sześcianami liczb wymiernych.

1 h

P. Uczeń:
1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach;

26.09.2017
wtorek

Temat: Działania na pierwiastkach
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej.
Wyłączam czynnik przed znak pierwiastka
Włączam czynnik pod znak pierwiastka
Wykonuję działania na pierwiastkach tego samego stopnia, stosując odpowiednie twierdzenia
Usuwam niewymierność z mianownika wyrażenia typu:
;

2 h

P. Uczeń:
1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach;

28.09.2017
czwartek

Temat: Pierwiastek nieparzystego stopnia z liczby rzeczywistej
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej oraz wartość pierwiastka nieparzystego stopnia z liczby rzeczywistej.
Karta pracy PIERWIASTKI

Rozwiązania z karty PIERWIASTKI

1 h

P. Uczeń:
1. 3)
posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach;

03.10.2017
wtorek

Temat:Potęga o wykładniku całkowitym. Działania na potegach.
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość potęgi liczby o wykładniku naturalnym i całkowitym ujemnym;
Stosuję twierdzenia o działaniach na potęgach do obliczania wartości wyrażeń;
Stosuję twierdzenia o działaniach na potęgach do upraszczania wyrażeń algebraicznych.
Zadania - działania na potęgach
Zrozum, odkryj, zastosuj - epodręcznik, potęgi i pierwiastki

2 h

P. Uczeń:
1.4)
oblicza potęgi o wykładnikach wymiernych i stosuje prawa działań na potęgach o wykładnikach wymiernych;

05.10.2017
czwartek

Sprawdzian z zakresu pierwiastki i potęgi
Sprawdź czy umiesz - przykłady na sprawdzian - PIERWIASTKI I POTĘGI

1 h

jak wyżej

10.10.2017
wtorek

Temat: Notacja wykładnicza
Kryteria sukcesu:
Zapisuję i odczytuje liczbę w notacji wykładniczej;
Wykonuję działania na liczbach zapisanych w notacji wykładniczej.
Gra - notacja wykładnicza

1 h

P. Uczeń:
1.5)
wykorzystuje podstawowe własności potęg (również w zagadnieniach związanych z innymi dziedzinami wiedzy, np. fizyką, chemią, informatyką)

10.10.2017
wtorek

Temat: Przybliżenia
Kryteria sukcesu:
Znam regułę zaokrąglania;
Zaokrąglam liczbę z podaną dokładnością;
Obliczam błąd przybliżenia danej liczby oraz oceniam, czy jest to przybliżenie z nadmiarem, czy z niedomiarem;
Szacuję wyniki działań.

1h

P. Uczeń:
1.7)
oblicza przybliżenia;

12.10.2017
czwartek
17.10.2017
wtorek

Temat: Procenty
Kryteria sukcesu:
Obliczam procent danej liczby;
Interpretuję pojęcia procentu i punktu procentowego;
Obliczam, jakim procentem jednej liczby jest druga liczba;
Wyznaczam liczbę, gdy dany jest jej procent;
Zmniejszam i zwiększam liczbę o dany procent;
Stosuję obliczenia procentowe w zadaniach praktycznych
Stosuję obliczenia procentowe w zadaniach praktycznych dotyczących płac, podatków, rozliczeń bankowych.
Polecam e-podrecznik - procenty

3 h

P. Uczeń:
1.9)
wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok)

19.10.2017
czwartek

Sprawdzian z zakresu Procenty i przybliżenia
Przykłady na sprawdzian z odp.

1 h

 

24.10.2017
wtorek

Temat: Powtórzenie wiadomości
Przykładowe zadania sprawdzające umiejetności ucznia

2 h

 

26.10.2017
czwartek

Temat: Praca klasowa "Liczby rzeczywiste"

Kryteria sukcesu - na pracę klasową - sprawdzane umiejetności ucznia.

1 h

 

02.11.2017
czwartek

Omówienie wyników pracy klasowej - poprawa

1 h

 

II. Zbiory, przedziały i nierówności

20

P - zakres podstawowy,
R- zakres rozszerzony,
G - zakres gimnazjum.

31.10.2017
wtorek

Temat: Zbiory
Kryteria sukcesu:
Posługuję się pojęciami: zbiór, podzbiór, zbiór pusty, zbiór skończony, zbiór nieskończony;
Wymieniam elementy danego zbioru oraz elementy do niego nienależące;
Opisuję słownie i symbolicznie dany zbiór;
Określam relację zawierania zbiorów.

Link do testu treningowego - Zbiory i relacje

1h

 

31.10.2017
wtorek (1h)
07
.11.2017
wtorek

Temat: Działania na zbiorach
Kryteria sukcesu:
Posługuję się pojęciami: iloczyn, suma oraz różnica zbiorów
Wyznaczam iloczyn, sumę oraz różnicę danych zbiorów
Przedstawiam na diagramie zbiór, który jest wynikiem działań na trzech dowolnych zbiorach
Wyznaczam dopełnienie zbioru.

1. Działania na dwóch zbiorach - ćwiczenia
2 . Działania na trzeech zbiorach - ćwiczenia

2h

 

07.11.2017
wtorek 09.11.2017r.
czwartek

Temat: Przedziały i działania na przedziałach
Kryteria sukcesu:
Wiem jak narysować przedział otwarty, domknięty, lewostronnie domknięty, prawostronnie domknięty, nieograniczony;
Potrafię zapisać przedział i zaznacza go na osi liczbowej;
Odczytuję i zapisuję symbolicznie przedział zaznaczony na osi liczbowej;
Wyznaczam przedział opisany podanymi nierównościami;
Wymieniam liczby należące do przedziału, spełniające zadane warunki;
Wyznaczam iloczyn, sumę i różnicę przedziałów oraz zaznacza je na osi liczbowej;
Wyznaczam iloczyn, sumę i różnicę różnych zbiorów liczbowych oraz zapisuje je symbolicznie.

Test treningowy oś liczbowa

Ćwiczenia interaktywne, przedziały liczbowe.

3 h

Uczeń:
3.3) rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą;

14.11.2017r.
wtorek

Kartkówka - Zbiory i przedziały liczbowe-sprawdź czy umiesz?

20 minut

 

14.11.2017r.
wtorek

16.11.2017
czwartek
21.11.2017
wtorek

Temat: Równania i nierówności
Kryteria sukcesu:
Sprawdzam, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem nierówności;
Rozwiązuję nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą;
Zapisuję zbiór rozwiązań nierówności w postaci przedziału;
Stosuję nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym;

3h

Uczeń:
3.1) sprawdza, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem równania lub nierówności;

3.3) rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą;

23.11.2017
czwartek

Sprawdzian - nierówności - sprawdź czy umiesz?

Mnożenie sum algebraicznych
ćwiczenia mnożenia sum

1 h

 

28.11.2017
wtorek

Temat: Wzory skróconego mnożenia
Kryteria sukcesu:
Znam wzory skróconego mnożenia:


Stosuję odpowiedni wzór skróconego mnożenia do wyznaczenia kwadratu sumy lub różnicy oraz różnicy kwadratów.
Przekształcam wyrażenie algebraiczne z zastosowaniem wzorów skróconego mnożenia
Stosuję wzory skróconego mnożenia do wykonywania działań na liczbach postaci

Usuwam niewymierność z mianownika ułamka
np.

Ćwiczenia Quiziz - wpisz kod gry 868477

2h

Uczeń:
2. 1) używa wzorów skróconego mnożenia

30.11.2017
czwartek

Kartkówka ze wzorów skróconego mnożenia (15min)
Sprawdź czy umiesz?

15 min.

Uczeń:
2. 1) używa wzorów skróconego mnożenia

30.11.2017
czwartek

Wartość bezwzględna liczby

1h

 

05.12.2012

Powtórzenie i przygotowanie do pracy klasowej
Kryteria sukcesu na pracę klasową

sprawdź czy umiesz: (test ważny do 7 grudnia, godz. 8.00)
1. Otwórz
https://join.quizizz.com w przeglądarce
2. Wprowadź 6-cio cyfrowy kod gry
800397 , i kliknij "Kontynuuj"
3. Wprowadź swoje nazwisko i kliknij "Dołącz do Gry!"
4. Po otrzymaniu awatara kliknij "Rozpocznij Grę ". Kliknij, aby rozpocząć!

2h

 

07.12.2012
czwartek

Praca klasowa - zbiory, przedziały, nierówności, wzory skróconego mnożenia

1h

 

12.12.2017
wtorek

Omówienie wyników pracy klasowej i jej poprawa

1h

 

12.12.2017
wtorek

Błąd względny i bezwzględny

1h

 

Funkcja liniowa

       
       

14.12.2017

Funkcja liniowa

   
       
       
       
       

wkrótce

wkrótce

 

wkrótce

Aktualności | Kl. 1 LB | Kl. 1 TLA | Kl. 1 TLB | Kl. 1 THE | PSO-PP | Pomoce | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego