Matematyka w klasa pierwszych


Idź do treści

Kl. 1 LB

Na tej stronie znajdziesz aktualności z lekcji matematyki w klasie 1 LB

Data

Temat lekcji/Kryteria sukcesu

Liczba godzin

Wymagania

z podstawy programowej

I semestr roku szkolnego 2017/2018

I. Liczby rzeczywiste

23 godziny

P - zakres podstawowy,
R- zakres rozszerzony,
G - zakres gimnazjum.

05.09.2017 r.
wtorek

Temat: Liczby naturalne
Kryteria sukcesu:
Znam kolejność wykonywania działań;
Rozróżniam liczby pierwsze i liczby złożone;
Znam i stosuję cechy podzielności liczb;
Potrafię podać dzielniki i wielokrotności liczby N;
Stosuję ogólny zapis liczb naturalnych parzystych, nieparzystych, podzielnych przez 3 itp.;
Wykorzystuję dzielenie z resztą do przedstawienia liczby w postaci
;
Zadania do wykonania na lekcji:
ćw. 1 i 2 str 10; ćw. 3 str. 11; zad. 1c,d ; zad. 3, 7, 10 str 12.

1 h

zakres szkoły podstawowej i gimnazjum

07.09.2017 r.
czwartek

Temat: Liczby całkowite
Kryteria sukcesu:
Biegle obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych zawierających liczby całkowiete w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia i potęgowania o wykładniku naturalnym.
Przykład:
ćwiczenia online - liczby całkowite

1 h

G-2.4 uczeń: oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych

07.09.2017 r.
czwartek (1h)

12.09.2017
wtorek
(1h)

Temat: Liczby wymierne
Kryteria sukcesu:
Potrafię porównać liczby wymierne;
Zaznaczam na osi liczbowej daną liczbę wymierną;
Podaję przykład liczby wymiernej zawartej między dwiema danymi liczbami np. ;
Potrafię skracać i rozszerzać ułamki zwykłe;
Obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych) w zakresie dodawania, odejmowania, mnozenia, dzielenia i potegowania. Przykład:

2 h

P Uczeń:
1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego)
1. 2) oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych);

12.09.2017
wtorek

Temat: Liczby niewymierne
Kryteria sukcesu:
Rozpoznaję liczby niewymierne;
Podaje przykład liczby niewymiernej zawartej między dwiema danymi liczbami całkowitymi np.

Potrafię podać przybliżenie liczb niewymiernych;
Porównuję liczby niewymierne;
Rozwiązuję proste zadania tekstowe z zastosowaniem tw. Pitagorasa;
Konstruuję odcinki o długościach niewymiernych.

1 h

P Uczeń:
1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg);

14.09.2017r.
czwartek

Kartkówka z zakresu powyżej
Przykłady na kartkówkę - sprawdź czy umiesz?

0,5h

jak wyżej

14.09.2017
czwartek

Temat: Rozwiniecie dziesiętne liczby rzeczywistej
Kryteria sukcesu:
Zamieniam ułamek zwykły na ułamek dziesiętny w tym ułamek dzisiętny okresowy;
Zamieniam ułamek dziesiętny okresowy na ułamek zwykły;
Rozpoznaję, które ułamki zwykłe mają rozwiniecie skończone a które nieskończone.

1,5 h

P Uczeń:
1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg);

19.09.2017 r.
wtorek

Temat: Pierwiastek z liczby nieujemnej
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej ;
Obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych zawierajacych pierwiastki drugiego i trzeciego stopnia z liczb, które są odpowiednio kwadratami lub sześcianami liczb wymiernych.

1 h

P Uczeń:
1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach;

19.09.2017 r.
wtorek
21.09.2017
czwartek

Temat: Działania na pierwiastkach
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej.
Wyłączam czynnik przed znak pierwiastka
Włączam czynnik pod znak pierwiastka
Wykonuję działania na pierwiastkach tego samego stopnia, stosując odpowiednie twierdzenia
Usuwam niewymierność z mianownika wyrażenia typu:
;

2 h

P. Uczeń:
1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach;

21.09.2017
czwartek

Temat: Pierwiastek nieparzystego stopnia z liczby wymiernej
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej oraz wartość pierwiastka nieparzystego stopnia z liczby wymiernej.
Karta pracy - pierwiastki- sprawdź czy umiesz?
Przykładowe rozwiązania zadań z karty PIERWIASTKI

1 h

P. Uczeń:
1. 3)
posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach;

26.09.2017
wtorek

Temat:Potęga o wykładniku całkowitym. Działania na potęgach
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość potęgi liczby o wykładniku naturalnym i całkowitym ujemnym;
Stosuję twierdzenia o działaniach na potęgach do obliczania wartości wyrażeń;
Stosuję twierdzenia o działaniach na potęgach do upraszczania wyrażeń algebraicznych.
Zrozum, odkryj, zastosuj -polecam- epodręcznik, potęgi i pierwiastki
Test działania na potęgach

2 h

P. Uczeń:
1.4)
oblicza potęgi o wykładnikach wymiernych i stosuje prawa działań na potęgach o wykładnikach wymiernych;

28.09.2017
czwartek

Temat:Sprawdzian z zakresu pierwiastki i potęgi

Sprawdź czy umiesz - przykłady na sprawdzian - PIERWIASTKI I POTĘGI
Kryteria sukcesu:
jak wyżej

1 h

jak wyżej

28.09.2017
czwartek

Temat: Notacja wykładnicza
Kryteria sukcesu:
Zapisuję i odczytuje liczbę w notacji wykładniczej;
Wykonuję działania na liczbach zapisanych w notacji wykładniczej.
Gra - notacja wykładnicza

1 h

P. Uczeń:
1.5)
wykorzystuje podstawowe własności potęg (również w zagadnieniach związanych z innymi dziedzinami wiedzy, np. fizyką, chemią, informatyką)

03.10.2017
wtorek

Temat: Przybliżenia
Kryteria sukcesu:
Znam regułę zaokrąglania;
Zaokrąglam liczbę z podaną dokładnością;
Obliczam błąd przybliżenia danej liczby oraz oceniam, czy jest to przybliżenie z nadmiarem, czy z niedomiarem;
Szacuję wyniki działań.

1 h

P. Uczeń:
1.7)
oblicza przybliżenia;

03.10.2017
wtorek
05.10.2017
czwartek

Temat: Procenty
Kryteria sukcesu:
Obliczam procent danej liczby;
Interpretuję pojęcia procentu i punktu procentowego;
Obliczam, jakim procentem jednej liczby jest druga liczba;
Wyznaczam liczbę, gdy dany jest jej procent;
Zmniejszam i zwiększam liczbę o dany procent;
Stosuję obliczenia procentowe w zadaniach praktycznych
Stosuję obliczenia procentowe w zadaniach praktycznych dotyczących płac, podatków, rozliczeń bankowych.
Polecam e-podrecznik - procenty

3 h

P. Uczeń:
1.9)
wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok)

10.10.2017
wtorek

Sprawdzian z zakresu Procenty i przybliżenia, notacja wykładnicza

0,5 h

jak wyżej

10.10.2017
wtorek
12.10.2017
czwartek

Temat: Powtórzenie wiadomości - przygotowanie do pracy klasowej

Przykładowe zadania sprawdzające umiejetności ucznia

3h

jak wyżej

17.10.2017
wtorek

Temat: Praca klasowa "Liczby rzeczywiste" i jej omówienie

Kryteria sukcesu - na pracę klasową - sprawdzane umiejetności ucznia.

1 h

jak wyżej

19.10.2017
czwartek

Omówienie wyników pracy klasowej - poprawa

1 h

jak wyżej

II. Zbiory, przedziały i nierówności

20

P - zakres podstawowy,
R- zakres rozszerzony,
G - zakres gimnazjum.

17.10.2017
wtorek

Temat: Zbiory
Kryteria sukcesu:
Posługuję się pojęciami: zbiór, podzbiór, zbiór pusty, zbiór skończony, zbiór nieskończony;
Wymieniam elementy danego zbioru oraz elementy do niego nienależące;
Opisuję słownie i symbolicznie dany zbiór;
Określam relację zawierania zbiorów.
Link do testu treningowego - Zbiory i relacje

1h

 

19.10.2017
czwartek
24.10.2017r.
wtorek

Temat: Działania na zbiorach
Kryteria sukcesu:
Posługuję się pojęciami: iloczyn, suma oraz różnica zbiorów
Wyznaczam iloczyn, sumę oraz różnicę danych zbiorów
Przedstawiam na diagramie zbiór, który jest wynikiem działań na trzech dowolnych zbiorach
Wyznaczam dopełnienie zbioru.
1. Diagramy - link do testu treningowego
2. Działania na zbiorach - link do testu treningowego
3. Działania na dwóch zbiorach - ćwiczenia
4. Działania na trzeech zbiorach - ćwiczenia

3h

 

26.10.2017r.
czwartek
31.10.2017
wtorek

Temat: Przedziały liczbowe i działania na przedziałach
Kryteria sukcesu:
Wiem jak narysować przedział otwarty, domknięty, lewostronnie domknięty, prawostronnie domknięty, nieograniczony;
Potrafię zapisać przedział i zaznacza go na osi liczbowej;
Odczytuję i zapisuję symbolicznie przedział zaznaczony na osi liczbowej;
Wyznaczam przedział opisany podanymi nierównościami;
Wymieniam liczby należące do przedziału, spełniające zadane warunki;

Wyznaczam iloczyn, sumę i różnicę przedziałów oraz zaznacza je na osi liczbowej;
Wyznaczam iloczyn, sumę i różnicę różnych zbiorów liczbowych oraz zapisuje je symbolicznie.
Test treningowy oś liczbowa

Ćwiczenia interaktywne, przedziały liczbowe.

20 minutowa kartkówka we wtorek 07.11.2017r.

4h

1. 8) posługuje się pojęciem przedziału liczbowego, zaznacza przedziały na osi liczbowej;


3.3) rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą;

7.11.2017
wtorek

PRZED KARTKÓWKĄ - SPRAWDŻ CZY UMIESZ?
Zadania - Zbiory i przedziały
Odpowiedzi do zdań

???
praca domowa

 



02.11.2017
czwartek
07.11.2017
wtorek
09.11.2017
czwartek

Temat: Równania i nierówności liniowe
Kryteria sukcesu:
Sprawdzam, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem nierówności;
Rozwiązuję nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą;
Zapisuję zbiór rozwiązań nierówności w postaci przedziału;
Stosuję nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym;
Czy dana liczba spełnia nierówność - test

2. Rozwiązywanie rownań liniowych
3. zaznaczanie na osi liczbowej zbiorów
4. Zadania online - polecam
5. Zadania online ciąg dalszy

4h

Uczeń:
3.1) sprawdza, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem równania lub nierówności;

3.3) rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą;

14.11.2017
wtorek

Sprawdzian - nierówności

1

 

14.11.2017
wtorek

Temat: Sumy algebraiczne, wyrażenia algebraiczne
Kryteria sukcesu:
Mnożę sumę algebraiczną przez sumę
Przekształcam wyrażenia algebraiczne, uwzględniając umowy o kolejności wykonywania działań
Wykonuje działania na liczbach postaci

Ćwiczenie mnożenia sum

1

powtórzenie z gimnazjum

16.11.2017
czwartek

Temat: Wzory skróconego mnożenia
Kryteria sukcesu:
Znam wzory skróconego mnożenia:

S
tosuję odpowiedni wzór skróconego mnożenia do wyznaczenia kwadratu sumy lub różnicy oraz różnicy kwadratów.
Przekształcam wyrażenie algebraiczne z zastosowaniem wzorów skróconego mnożenia
Stosuję wzory skróconego mnożenia do
wykonywania działań na liczbach postaci
Wyprowadzam wzory skróconego mnożenia.
Usuwam niewymierność z mianownika ułamka
typu:

Ćwiczenia

2

Uczeń"
2. 1) używa wzorów skróconego mnożenia

21.11.2017
wtorek

Temat: Zastosowanie przekształceń algebraicznych

2

Uczeń:
2. 1) używa wzorów skróconego mnożenia

23.11.2017
czwartek

Kartkówka - stosowanie wzorów skróconego mnożeniai - SPRAWDŹ CZY UMIESZ

20 minut

Uczeń:
2. 1) używa wzorów skróconego mnożenia

23.11.2017
czwartek

Temat: Wartość bezwzględna
Błąd względny i bezwzględny
Kryteria sukcesu:

2

uczeń:
1. 7) oblicza błąd bezwzględny i błąd względny przybliżenia;

28.11.2017
WTOREK

Powtórzenie - przygotowanie do pracy klasowej
Kryteria sukcesu na pracę klasową

2

jak wyżej

30.11.2017
czwartek

PRACA KLASOWA - Zbiory, przedziały, nierówności, wzory skróconego mnożenia, błąd względny i bezwzględny

1

jak wyżej

05.12.2017
wtorek

Omówienie wyników pracy klasowej - poprawa pracy klasowej

1

jak wyżej

FUNKCJE LINIOWE

07.11.2017
czwartek

Pojęcie funkcji
Kryteria sukcesu:
Stosuję pojęcia: funkcja, argument, dziedzina, wartość funkcji, wykres funkcji, miejsce zerowe funkcji
Rozpoznaję wśród danych przyporządkowań te, które opisują funkcje
Podaję przykłady funkcji
Opisuję funkcję różnymi sposobami: np. słownie, tabelką, grafem, wzorem, wykresem
.
FILM - video - pojęcie funkcji

1h

uczeń:
4.1) określa funkcje za pomocą wzoru, tabeli, wykresu, opisu słownego;
2) oblicza ze wzoru wartość funkcji dla danego argumentu;
3) posługuje się poznanymi metodami rozwiązywania równań do obliczenia, dla jakiego argumentu funkcja przyjmuje daną wartość;

07.12.2017
czwartek
12
.12.2017
wtorek

Wykres funkcji liniowej
Kryteria sukcesu:
Rozpoznaję funkcję liniową, mając dany jej wzór oraz szkicuje jej wykres
Interpretuję współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej i wskazuje wśród danych wzorów funkcji liniowych te, których wykresy są równoległe
Podaję własności funkcji liniowej danej wzorem
Wyznaczam wzór funkcji liniowej, której wykres spełnia zadane warunki, np. jest równoległy do wykresu danej funkcji liniowej
wykrs funkcji liniowej
Przykłady

3h

uczeń:
4.7) rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru;

12.12.2017
wtorek
14.12.2017
czwartek

Własności funkcji liniowej
Kryteria sukcesu:
Wyznaczam miejsce zerowe i określam monotoniczność funkcji liniowej danej wzorem
Wyznaczam współrzędne punktów, w których wykres funkcji liniowej przecina osie układu współrzędnych oraz podaję, w których ćwiartkach układu znajduje się wykres
Wyznaczam wartości parametrów, dla których funkcja ma określone własności (np. jest malejąca dla jakiego m?)
Ćwiczenie - miejsce zerowe
W czwartek kartkówka z własności funkcji liniowych i wykresów funkcji

3h

4. 3) posługuje się poznanymi metodami rozwiązywania równań do obliczenia, dla jakiego argumentu funkcja przyjmuje daną wartość;

19.12.2017
wtorek

Rozwiazywanie zadań - funkcja linowa

zadania

2

uczeń:
4.7) rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru;
8) wyznacza wzór funkcji liniowej na podstawie informacji o funkcji lub o jej wykresie;

21.12.2017
czwartek
02.01.2018

wtorek

Równanie prostej na płaszczyźnie i współczynnik kierunkowy prostej
Kryteria sukcesu:
Podaję równanie kierunkowe i ogólne prostej
Zamieniam równanie ogólne prostej, która nie jest równoległa do osi OY, na równanie w postaci kierunkowej
Wyznaczam równanie prostej przechodzącej przez dwa dane punkty
Rysuje prostą opisaną równaniem ogólnym
Obliczam współczynnik kierunkowy prostej, mając dane współrzędne dwóch punktów należących do tej prostej
Zadania z e-podręcznika

3

uczeń:
4.7) rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru;
8) wyznacza wzór funkcji liniowej na podstawie informacji o funkcji lub o jej wykresie;
9) interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej

04.01.2018
czwartek

Warunek prostopadłości prostych
Kryteria sukcesu:
Znam warunek prostopadłości prostych o równaniach kierunkowych
Wyznaczam równanie prostej prostopadłej do danej prostej i przechodzącej przez dany punkt

ćwiczenie

po tej lekcji sprawdzian z funkcji liniowej
rozwiąż test: Własności funkcji liniowej
+ odpowiedzi

2

9) interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej
6) wyznacza wzór funkcji liniowej na
podstawie informacji o funkcji lub o jej wykresie;

09.01.2018
wtorek

Sprawdzian z własności funkcji liniowej

1

 

09.01.2018
wtorek
11.01.2018
czwartek

Układy równań liniowych
Kryteria sukcesu
Rozwiązuję układ równań metodą podstawiania i przeciwnych współczynników
Określam typ układu równań (czy dany układ równań jest układem oznaczonym, nieoznaczanym, czy sprzecznym)
Układam i rozwiązuje układ równań do zadania z treścią

Powtórzenie z gimnazjum

Rozwiązanie układu równań metodą przeciwnych współczynników

3

Gimnazjum
7. 5) sprawdza, czy dana para liczb spełnia układ dwóch równań stopnia pierwszego
z dwiema niewiadomymi;
6) rozwiązuje układy równań stopnia pierwszego z dwiema niewiadomymi;

30.01.2018
wtorek

Interpretacja geometryczna układu równań liniowych
Kryteria sukcesu:
Interpretuję geometrycznie układ równań
Rozwiązuję układ równań metodą graficzną

Graficzne rozwiązanie układu równań

2

uczeń:
4.7) rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru;

01.02.2018
czwartek
06.02.2018
wtorek

Funkcja liniowa - zastosowania
Kryteria sukcesu:
Przeprowadzam analizę zadania z treścią, a następnie zapisuje odpowiednie równanie, układ, nierówność liniową lub wzór funkcji liniowej
Rozwiązuję ułożone przez siebie równanie, nierówność lub analizuje własności funkcji liniowej
Przeprowadzam analizę wyniku i podaje odpowiedź
Przykłady

4

12) wykorzystuje własności funkcji liniowej do interpretacji zagadnień
geometrycznych, fizycznych itp. (także osadzonych w kontekście praktycznym);

08.02.2018
wtorek

Powtórzenie

2

jak wyżej

13.02.2018
wtorek

Praca klasowa - Funkcja liniowa

1

 

13.02.2018

Omówienie wyników pracy klasowej i poprawa

1

 

Funkcje

13.02.2018
15
.02.2018

Dziedzina i miejsca zerowe funkcji
Kryteria sukcesu
Wyznaczam dziedzinę funkcji opisanej wzorem
Wyznaczam miejsca zerowe funkcji opisanej wzorem

Dziedzina funkcji
Mijesce zerowe funkcji

2

3) posługuje się poznanymi metodami rozwiązywania równań do obliczenia, dla jakiego argumentu funkcja przyjmuje daną wartość;

20.02.2018
wtorek

Szkicowanie wykresu funkcji
Kryteria sukcesu:
Szkicuję wykres funkcji określonej nieskomplikowanym wzorem
Szkicuję wykres funkcji przedziałami liniowe
j

2

7) rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru;

22.02.2018
czwartek

Monotoniczność funkcji, odczytywanie z wykresu funkcji.
Kryteria sukcesu:
Stosuję pojęcie funkcji monotonicznej (rosnącej, malejącej, stałej)
Na podstawie wykresu funkcji określam jej monotoniczność
Rysuje wykres funkcji o zadanych kryteriach monotoniczności
Badam na podstawie definicji monotoniczność funkcji określonej wzorem

Zadanie - zbadaj monotnoniczność funkcji

2

4) odczytuje z wykresu własności funkcji (dziedzinę, zbiór wartości, miejsca zerowe, maksymalne przedziały, w których funkcja maleje, rośnie, ma stały znak; punkty, w których funkcja przyjmuje w podanym przedziale wartość największą lub najmniejszą);

27.02.2018
wtorek
01.03.2018
czwartek

Odczytywanie własności funkcji z wykresu
Kryteria sukcesu:
Znam i stosuję pojęcia: zbiór wartości funkcji, największa i najmniejsza wartość funkcji
Odczytuję z wykresu funkcji jej dziedzinę, zbiór wartości, miejsca zerowe; argumenty, dla których funkcja przyjmuje wartości ujemne; argumenty, dla których funkcja przyjmuje wartości dodatnie; przedziały monotoniczności funkcji, najmniejszą i największą wartość funkcji
własności funkcji
Video - Odczytywanie własności funkcji z wykresu

Własności funkcji z wykresu

4

3) odczytuje z wykresu własności funkcji
(dziedzinę, zbiór wartości, miejsca zerowe,
maksymalne przedziały, w których funkcja
maleje, rośnie, ma stały znak; punkty, w
których funkcja przyjmuje w podanym
przedziale wartość największą lub
najmniejszą);

06.03.2018
wtorek

Przesuwanie wykresu wzdłuż osi OY i OX
Przekształcanie wykresu przez symetrię względem osi OX i OY

Kryteria sukcesu:
Rysuję wykresy funkcji: y = f(x - p) dla p > 0 oraz y = f(x + p) dla p > 0
Rysuje wykresy funkcji:
y = f(x) + q dla q > 0 oraz y = f(x) - q dla q > 0
Szkicuje wykresy funkcji y = - f(x) na podstawie wykresu funkcji y = f(x)
Szkicuje wykresy funkcji y = f(-x) na podstawie wykresu funkcji y = f(x)
Przekształcanie wykresu funkcji przez symetrię.

2

5) na podstawie wykresu funkcji y = f(x) szkicuje wykresy funkcji:
y = f(x + a), y = f(x) + a,
y = -f(x), y = f(-x);

08.03.2018
czwartek

Funkcje - zastosowania
Kryteria sukcesu
Rozpoznaję zależność funkcyjną umieszczoną w kontekście praktycznym, określam dziedzinę oraz zbiór wartości takiej funkcji
Przedstawiam zależności opisane w zadaniach z treścią w postaci wzoru lub wykresu

2

4) odczytuje z wykresu własności funkcji (dziedzinę, zbiór wartości, miejsca zerowe, maksymalne przedziały, w których funkcja maleje, rośnie, ma stały znak; punkty, w których funkcja przyjmuje w podanym przedziale wartość największą lub najmniejszą)

13.03.2018
wtorek

Powtórzenie - przygotowanie do pracy klasowej

2

 

15.03.2018
czwartek

PRACA KLASOWA i omówienie zadań i wyników

2

 
       

FUNKCJA KWADRATOWA


15.03.2018
czwartek

Wykres funkcji
f(x) = ax2

1

10) szkicuje wykres funkcji kwadratowej, korzystając z jej wzoru

20.03.2018
wtorek

Przesunięcie wykresu funkcji f(x) = ax2 wzdłuż osi OX i OY

1

5) na podstawie wykresu funkcji y = f(x) szkicuje wykresy funkcji:
y = f(x + a), y = f(x) + a,
y = -f(x), y = f(-x);


22.03.2018
czwartek

Postać kanoniczna
i postać ogólna funkcji kwadratowej

Kryteria sukcesu:
podaje wzór funkcji kwadratowej w postaci ogólnej i kanonicznej

2

 
       
       
       
       
       
       
       

--------------------------


Aktualności | Kl. 1 LB | Kl. 1 TLA | Kl. 1 TLB | Kl. 1 THE | PSO-PP | Pomoce | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego