| | | |
Data |
Temat lekcji/Kryteria sukcesu |
Liczba godzin |
Wymagania
z podstawy programowej |
I semestr roku szkolnego 2017/2018 |
I. Liczby rzeczywiste |
24 godziny |
P - zakres podstawowy,
R- zakres rozszerzony, G - zakres gimnazjum. |
05.09.2017 r. wtorek |
Temat: Liczby naturalne
Kryteia sukcesu:
Znam kolejność wykonywania działań;
Znam i stosuję cechy podzielności liczb; Potrafię podać dzielniki i wielokrotności liczby N; Rozróżniam liczby pierwsze i liczby złożone;
Stosuję ogólny zapis liczb naturalnych parzystych, nieparzystych, podzielnych przez 3 itp.; Wykorzystuję dzielenie z resztą do przedstawienia liczby w postaci ;
Zadania do wykonania na lekcji:
ćw. 1 i 2 str 10; ćw. 3 str. 11; zad. 1c,d ; zad. 3, 7, 10 str 12. |
1 h |
zakres szkoły podstawowej i gimnazjum |
07.09.2017 r. czwartek |
Temat: Liczby całkowite
Kryteia sukcesu: Biegle obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych zawierających liczby całkowiete w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia i potęgowania o wykładniku naturalnym.
Przykład:
ćwiczenia online - liczby całkowite |
1 h |
G-2.4 uczeń: oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych |
12.09.2017 wtorek |
Temat: Liczby wymierne
Kryteia sukcesu: Potrafię porównać liczby wymierne; Zaznaczam na osi liczbowej daną liczbę wymierną; Podaję przykład liczby wymiernej zawartej między dwiema danymi liczbami np.
Potrafię skracać i rozszerzać ułamki zwykłe; Obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych) w zakresie dodawania, odejmowania, mnozenia, dzielenia i potegowania. Przykład: |
2 h |
P Uczeń: 1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego) 1. 2) oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych); |
14.09.2017 czwartek |
Kartkówka z zakresu powyżej Przykłady na kartkówkę z odp. |
0,5 min |
jak wyżej |
14.09.2017 czwartek 19.09.2017 wtorek |
Temat: Liczby niewymierne
Kryteria sukcesu:
Rozpoznaję liczby niewymierne; Podaje przykład liczby niewymiernej zawartej między dwiema danymi liczbami całkowitymi np.
Potrafię podać przybliżenie liczb niewymiernych; Porównuję liczby niewymierne; Rozwiązuję proste zadania tekstowe z zastosowaniem tw. Pitagorasa; Konstruuję odcinki o długościach niewymiernych. |
1,5 h |
P Uczeń: 1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg); |
19.09.2017
wtorek |
Temat: Rozwiniecie dziesiętne liczby rzeczywistej Kryteria sukcesu: Zamieniam ułamek zwykły na ułamek dziesiętny w tym ułamek dzisiętny okresowy; Zamieniam ułamek dziesiętny okresowy na ułamek zwykły; Rozpoznaję, które ułamki zwykłe mają rozwiniecie skończone a które nieskończone. |
1 h |
P Uczeń:
1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg); |
21.09.2017 r.
czwartek |
Temat: Pierwiastek z liczby nieujemnej
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej ; Obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych zawierajacych pierwiastki drugiego i trzeciego stopnia z liczb, które są odpowiednio kwadratami lub sześcianami liczb wymiernych. |
1 h |
;P. Uczeń:
1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach; |
26.09.2017 wtorek |
Temat: Działania na pierwiastkach
Kryteria sukcesu: Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej. Wyłączam czynnik przed znak pierwiastka Włączam czynnik pod znak pierwiastka Wykonuję działania na pierwiastkach tego samego stopnia, stosując odpowiednie twierdzenia Usuwam niewymierność z mianownika wyrażenia typu: ;
|
2 h |
P. Uczeń:
1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach; |
28.09.2017 czwartek |
Temat: Pierwiastek nieparzystego stopnia z liczby rzeczywistej Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej oraz wartość pierwiastka nieparzystego stopnia z liczby rzeczywistej.
Karta pracy - pierwiastki
Rozwiązania z karty PIERWIASTKI |
1 h |
P. Uczeń: 1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach; |
03.10.2017 wtorek |
Temat:Potęga o wykładniku całkowitym. Działania na potegach
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość potęgi liczby o wykładniku naturalnym i całkowitym ujemnym; Stosuję twierdzenia o działaniach na potęgach do obliczania wartości wyrażeń; Stosuję twierdzenia o działaniach na potęgach do upraszczania wyrażeń algebraicznych TEST - działania na potęgach Zrozum, odkryj, zastosuj - epodręcznik, potęgi i pierwiastki |
2 h |
P. Uczeń: 1.4) oblicza potęgi o wykładnikach wymiernych i stosuje prawa działań na potęgach o wykładnikach wymiernych;
|
05.10.2017 czwartek |
Temat: Sprawdzian z zakresu pierwiastki i potęgi Sprawdź czy umiesz - przykłady na sprawdzian - PIERWIASTKI I POTĘGI |
1 h |
jak wyżej |
10.10.2017 wtorek |
Temat:Notacja wykładnicza
Kryteria sukcesu:
Zapisuję i odczytuje liczbę w notacji wykładniczej; Wykonuję działania na liczbach zapisanych w notacji wykładniczej. Gra notacja wykładnicza |
1 h |
P. Uczeń: 1.5) wykorzystuje podstawowe własności potęg (również w zagadnieniach związanych z innymi dziedzinami wiedzy, np. fizyką, chemią, informatyką) |
10.10.2017 wtorek |
Temat: Przybliżenia Kryteria sukcesu: Znam regułę zaokrąglania; Zaokrąglam liczbę z podaną dokładnością; Obliczam błąd przybliżenia danej liczby oraz oceniam, czy jest to przybliżenie z nadmiarem, czy z niedomiarem; Szacuję wyniki działań. |
1h |
P. Uczeń: 1.7) oblicza przybliżenia; |
12.10.2017
czwartek 17.10.2017 wtorek |
Temat: Procenty Kryteria sukcesu: Obliczam procent danej liczby; Interpretuję pojęcia procentu i punktu procentowego; Obliczam, jakim procentem jednej liczby jest druga liczba; Wyznaczam liczbę, gdy dany jest jej procent; Zmniejszam i zwiększam liczbę o dany procent; Stosuję obliczenia procentowe w zadaniach praktycznych Stosuję obliczenia procentowe w zadaniach praktycznych dotyczących płac, podatków, rozliczeń bankowych Polecam e-podrecznik - procenty |
3 h |
P. Uczeń: 1.9) wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok) |
19.10.2017
czwartek |
Sprawdzian z zakresu Procenty i przybliżenia Przyklady na sprawdzian z odpowiedziami |
1 h |
P. Uczeń:
1.9) wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok) |
24.10.2017 wtorek |
Temat: Powtórzenie wiadomości - przygotowanie do pracy klasowej
Przykładowe zadania sprawdzające umiejetności ucznia |
2h |
jak wyżej |
31.10.2017 wtorek (1h) |
Temat: Praca klasowa "Liczby rzeczywiste" i jej omówienie
Kryteria sukcesu - na pracę klasową - spr awdzane umiejetności ucznia. |
1 h |
|
02.11.2017 czwartek |
Omówienie wyników pracy klasowej - poprawa |
1 h |
|
II. Zbiory, przedziały i nierówności |
20 |
P - zakres podstawowy,
R- zakres rozszerzony,
G - zakres gimnazjum. |
26.10.2017
czwartek |
Temat: Zbiory
Kryteria sukcesu:
Posługuję się pojęciami: zbiór, podzbiór, zbiór pusty, zbiór skończony, zbiór nieskończony; Wymieniam elementy danego zbioru oraz elementy do niego nienależące; Opisuję słownie i symbolicznie dany zbiór; Określam relację zawierania zbiorów.
Link do testu treningowego - Zbiory i relacje |
1 h |
wkrótce |
31.10.2017 wtorek (1h) 07.11.2017 wtorek (1h) |
Temat: Działania na zbiorach Kryteria sukcesu:
Posługuję się pojęciami: iloczyn, suma oraz różnica zbiorów Wyznaczam iloczyn, sumę oraz różnicę danych zbiorów Przedstawiam na diagramie zbiór, który jest wynikiem działań na trzech dowolnych zbiorach Wyznaczam dopełnienie zbioru. 1 . Diagramy - link do testu treningowego 2. Działania na zbiorach - link do testu treningowego 3. Działania na dwóch zbiorach - ćwiczenia 4. Działania na trzeech zbiorach - ćwiczenia |
2 h |
|
07.11.2017 wtorek 09.11.2017 czwartek
|
Temat: Przedziały i działania na przedziałach Kryteria sukcesu:
Wiem jak narysować przedział otwarty, domknięty, lewostronnie domknięty, prawostronnie domknięty, nieograniczony; Potrafię zapisać przedział i zaznacza go na osi liczbowej; Odczytuję i zapisuję symbolicznie przedział zaznaczony na osi liczbowej; Wyznaczam przedział opisany podanymi nierównościami; Wymieniam liczby należące do przedziału, spełniające zadane warunki; Wyznaczam iloczyn, sumę i różnicę przedziałów oraz zaznacza je na osi liczbowej; Wyznaczam iloczyn, sumę i różnicę różnych zbiorów liczbowych oraz zapisuje je symbolicznie.
Test treningowy oś liczbowa
Ćwiczenia interaktywne, przedziały liczbowe.
|
3h |
Uczeń: 1.8) posługuje się pojęciem przedziału liczbowego, zaznacza przedziały na osi liczbowej;
|
16.11.2017r.
czwartek |
Kartkówka - zbiory - przedziały/ działania na zbiorach i przedziałach. |
20 minut |
|
16.11.2017r. czwartek 21.11.2017
wtorek
|
Temat: Równania i nierówności liniowe Kryteria sukcesu:
Sprawdzam, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem nierówności; Rozwiązuję nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą; Zapisuję zbiór rozwiązań nierówności w postaci przedziału; Stosuję nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym;
1. Czy dana liczba spełnia nierówność - test
2. Rozwiązywanie rownań liniowych
3. zaznaczanie na osi liczbowej zbiorów |
3h |
Uczeń: 3.1) sprawdza, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem równania lub nierówności;
3.3) rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą;
|
23.11.2017
czwartek |
Sprawdzian - Nierówności - sprawdź czy umiesz? |
25 minut |
3.3) rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą; |
23.11.2017 czwartek |
Mnożenie sum algebraicznych
ćwiczenia mnożenia sum |
|
|
28.11.2017 wtorek |
Temat: Wzory skróconego mnożenia
Kryteria sukcesu:
Znam wzory skróconego mnożenia:
Stosuję odpowiedni wzór skróconego mnożenia do wyznaczenia kwadratu sumy lub różnicy oraz różnicy kwadratów. Przekształcam wyrażenie algebraiczne z zastosowaniem wzorów skróconego mnożenia Stosuję wzory skróconego mnożenia do wykonywania działań na liczbach postaci
Usuwam niewymierność z mianownika ułamka
np.
Ćwiczenia Quiziz - wpisz kod gry 868477
|
2h |
Uczeń" 2. 1) używa wzorów skróconego mnożenia
|
30.11.2017 czwartek |
Kartkówka ze stosowania wzorów skróconego mnożenia Sprawdź czy potrafisz? |
15 minut |
|
30.11.2017 czwartek |
Wartość bezwgledna liczby |
1h |
|
05.12.2017r. wtorek |
Powtórzenie - przygotowanie do pracy klasowej Kryteria sukcesu na pracę klasową sprawdź czy umiesz: (test ważny do 7 grudnia, godz. 8.00) 1. Otwórz https://join.quizizz.com w przeglądarce 2. Wprowadź 6-cio cyfrowy kod gry 800397 , i kliknij "Kontynuuj" 3. Wprowadź swoje nazwisko i kliknij "Dołącz do Gry!" 4. Po otrzymaniu awatara kliknij "Rozpocznij Grę ". Kliknij, aby rozpocząć! |
2h |
|
07.12.2017r. czwartek |
Praca klasowa: Zbiory, przedziały, nierówności i wzory skróconego mnożenia. |
1h |
|
12.12.2017 |
Omówienie wyników pracy klasowej - poprawa |
1h |
|
12.12.2017 |
Błąd wzgledny i bezwzgledny |
1h |
uczeń: 1. 7) oblicza błąd bezwzględny i błąd względny przybliżenia;
|
Funkcja liniowa |
14.12.2017 |
UKŁAD WSPÓŁRZĘDNYCH NA PŁASZCZYŹNIE - powtórzenie umiejetności z gimnazjum |
1 |
|
19.12.2017 |
Pojęcie funkcji
Kryteria sukcesu:
Stosuję pojęcia: funkcja, argument, dziedzina, wartość funkcji, wykres funkcji, miejsce zerowe funkcji Rozpoznaję wśród danych przyporządkowań te, które opisują funkcje Podaję przykłady funkcji Opisuję funkcję różnymi sposobami: np. słownie, tabelką, grafem, wzorem, wykresem " title=""> Pojęcie funkcji |
2 |
uczeń: 4.1) określa funkcje za pomocą wzoru, tabeli, wykresu, opisu słownego; 2) oblicza ze wzoru wartość funkcji dla danego argumentu; 3) posługuje się poznanymi metodami rozwiązywania równań do obliczenia, dla jakiego argumentu funkcja przyjmuje daną wartość; |
21.12.2017 |
Wykres funkcji liniowej Kryteria sukcesu:
Rozpoznaję funkcję liniową, mając dany jej wzór oraz szkicuje jej wykres wykres funkcji liniowej |
1 |
uczeń: 4.7) rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru;
|
02.01.2018 |
Wykres funkcji liniowej i własności funkcji
Kryteria sukcesu:
Interpretuję współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej i wskazuje wśród danych wzorów funkcji liniowych te, których wykresy są równoległe Podaję własności funkcji liniowej danej wzorem Wyznaczam wzór funkcji liniowej, której wykres spełnia zadane warunki, np. jest równoległy do wykresu danej funkcji liniowej Ćwiczenie - miejsce zerowe |
2h |
uczeń: 4.7) rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru; 8) wyznacza wzór funkcji liniowej na podstawie informacji o funkcji lub o jej wykresie; 9) interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej |
04.01.2018 |
Rozwiazywanie zadań - funkcja linowa
zadania |
1 |
uczeń: 4.7) rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru;
9) interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej |
|
Kartkówka - funkcja liniowa |
|
|
09.01.2018r. 13.01.2018r. czwartek |
Równanie prostej na płaszczyźnie i współczynnik kierunkowy prostej
Kryteria sukcesu:
Podaję równanie kierunkowe i ogólne prostej Zamieniam równanie ogólne prostej, która nie jest równoległa do osi OY, na równanie w postaci kierunkowej Wyznaczam równanie prostej przechodzącej przez dwa dane punkty Rysuje prostą opisaną równaniem ogólnym Obliczam współczynnik kierunkowy prostej, mając dane współrzędne dwóch punktów należących do tej prostej
Zadania z e-podręcznika |
2 |
uczeń: 4.7) rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru; 8) wyznacza wzór funkcji liniowej na podstawie informacji o funkcji lub o jej wykresie; 9) interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej |
15.01.2018 30.01.2018r |
Warunek prostopadłości prostych po tej lekcji sprawdzian z funkcji liniowej ćwiczenie |
2 |
8.3) wyznacza równanie prostej, która jest równoległa lub prostopadła do prostej danej w postaci kierunkowej i przechodzi przez dany punkt; 4.6) wyznacza wzór funkcji liniowej na podstawie informacji o funkcji lub o jej wykresie; 8. 2) bada równoległość i prostopadłość prostych na podstawie ich równań kierunkowych; |
06.02.2018 |
sprawdzian - własności funkcji liniowej |
1 |
|
06.01.2018r 18.02.2018
|
Układy równań liniowych Kryteria sukcesu Rozwiązuję układ równań metodą podstawiania i przeciwnych współczynników Określam typ układu równań (czy dany układ równań jest układem oznaczonym, nieoznaczanym, czy sprzecznym) Układam i rozwiązuje układ równań do zadania z treścią |
3 |
|
13.02.2018 15.02.2018r.
|
Interpretacja geometryczna układu równań liniowych
interaktywne ćwiczenie |
3 |
4.4) oblicza współrzędne punktu przecięcia dwóch prostych; |
20.02.2018 |
Zastosowanie funkcji liniowej
Kryteria sukcesu:
Przeprowadzam analizę zadania z treścią, a następnie zapisuje odpowiednie równanie, układ, nierówność liniową lub wzór funkcji liniowej Rozwiązuję ułożone przez siebie równanie, nierówność lub analizuje własności funkcji liniowej Przeprowadzam analizę wyniku i podaje odpowiedź
|
2 |
12) wykorzystuje własności funkcji liniowej do interpretacji zagadnień geometrycznych, fizycznych itp. (także osadzonych w kontekście praktycznym);
|
22.02.2018 |
Powtórzenie - kryteria sukcesu |
1 |
|
27. 02.2018 |
Praca klasowa i omówienie |
2 |
|
FUNKCJE |
01.03.2018 06.03.2018 |
Dziedzina i miejsce zerowe funkcji Kryteria sukcesu
Wyznaczam dziedzinę funkcji opisanej wzorem Wyznaczam miejsca zerowe funkcji opisanej wzorem
|
2 |
3) posługuje się poznanymi metodami rozwiązywania równań do obliczenia, dla jakiego argumentu funkcja przyjmuje daną wartość;
|
08.03.2018 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wkrótce |
wkrótce |
|
wkrótce |