| | | |
Data |
Temat lekcji/Kryteria sukcesu |
Liczba godzin |
Wymagania
z podstawy programowej |
I semestr roku szkolnego 2017/2018 |
I. Liczby rzeczywiste |
21 godzin |
P - zakres podstawowy,
R- zakres rozszerzony, G - zakres gimnazjum. |
07.09.2017 r.
czwartek |
Temat: Liczby naturalne
Kryteia sukcesu:
Znam kolejność wykonywania działań;
Rozróżniam liczby pierwsze i liczby złożone; Znam i stosuję cechy podzielności liczb; Rozkładam liczby na czynniki pierwsze; Potrafię podać dzielniki i wielokrotności liczby N; Stosuję ogólny zapis liczb naturalnych parzystych, nieparzystych, podzielnych przez 3 itp.; Wykorzystuję dzielenie z resztą do przedstawienia liczby w postaci ; Zadania do wykonania na lekcji:
ćw. 1 i 2 str 10; ćw. 3 str. 11; zad. 1c,d ; zad. 3, 7, 10 str 12. ćwiczenia online - liczby naturalne |
1 h |
zakres szkoły podstawowej i gimnazjum |
07.09.2017 r. czwartek |
Temat: Liczby całkowite
Kryteia sukcesu: Biegle obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych zawierających liczby całkowiete w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia i potęgowania o wykładniku naturalnym.
Przykład:
ćwiczenia online - liczby całkowite |
1 h |
G-2.4 uczeń: oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych |
12.09.2017 wtorek 14.09.2017 r. czwartek |
Temat: Liczby wymierne
Kryteia sukcesu: Przedstawiam liczby wymierne w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego);
Zamieniam ułamek dziesiętny okresowy na ułamek zwykły;
Potrafię porównać liczby wymierne;
Zaznaczam na osi liczbowej daną liczbę wymierną; Podaję przykład liczby wymiernej zawartej między dwiema danymi liczbami ;
Potrafię skracać i rozszerzać ułamki zwykłe; Obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych) w zakresie dodawania, odejmowania, mnozenia, dzielenia i potegowania. Przykład: |
2 h |
P Uczeń: 1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego) 1. 2) oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych); |
14.09.2017 czwartek |
Temat: Liczby niewymierne
Kryteria sukcesu:
Rozpoznaję liczby niewymierne; Podaje przykład liczby niewymiernej zawartej między dwiema danymi liczbami całkowitymi np.
Potrafię podać przybliżenie liczb niewymiernych; Porównuję liczby niewymierne; Rozwiązuję proste zadania tekstowe z zastosowaniem tw. Pitagorasa; Konstruuję odcinki o długościach niewymiernych |
1h |
P Uczeń: 1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg); |
19.09.2017 wtorek |
Kartkówka z zakresu powyżej
Przykłady na kartkówkę - sprawdź czy umiesz? |
15min |
jak wyżej |
19.09.2017
wtorek |
Temat: Rozwiniecie dziesiętne liczby rzeczywistej Kryteria sukcesu: Zamieniam ułamek zwykły na ułamek dziesiętny w tym ułamek dzisiętny okresowy; Zamieniam ułamek dziesiętny okresowy na ułamek zwykły; Rozpoznaję, które ułamki zwykłe mają rozwiniecie skończone a które nieskończone. |
1 h |
P Uczeń:
1. 1) przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg); |
21.09.2017
czwartek 26.09.2017
wtorek |
Temat: Pierwiastek z liczby nieujemnej. Działania na pierwiastkach
Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej ; Obliczam wartości wyrażeń arytmetycznych zawierajacych pierwiastki drugiego i trzeciego stopnia z liczb, które są odpowiednio kwadratami lub sześcianami liczb wymiernych. Wyłączam czynnik przed znak pierwiastka Włączam czynnik pod znak pierwiastka Wykonuję działania na pierwiastkach tego samego stopnia, stosując odpowiednie twierdzenia Usuwam niewymierność z mianownika wyrażenia typu: ; |
3 h |
P. Uczeń:
1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach; |
28.09.2017
czwartek |
Temat: Pierwiastek nieparzystego stopnia z liczby rzeczywistej Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość pierwiastka dowolnego stopnia z liczby nieujemnej oraz wartość pierwiastka nieparzystego stopnia z liczby rzeczywistej.
Karta pracy - PIERWIASTKI
Rozwiązania z karty PIERWIASTKI |
1 h |
P. Uczeń: 1. 3) posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach; |
28.09.2017
czwartek 03.10.2017
wtorek |
Temat:Potęga o wykładniku całkowitym. Działania na potegach Kryteria sukcesu:
Obliczam wartość potęgi liczby o wykładniku naturalnym i całkowitym ujemnym; Stosuję twierdzenia o działaniach na potęgach do obliczania wartości wyrażeń; Stosuję twierdzenia o działaniach na potęgach do upraszczania wyrażeń algebraicznych Zadania z działań na potegach Zrozum, odkryj, zastosuj - epodręcznik, potęgi i pierwiastki |
2 h |
P. Uczeń: 1.4) oblicza potęgi o wykładnikach wymiernych i stosuje prawa działań na potęgach o wykładnikach wymiernych;
|
05.10.2017 czwartek |
Sprawdzian z zakresu pierwiastki i potęgi Sprawdź czy umiesz - przykłady na sprawdzian - PIERWIASTKI I POTĘGI |
1h |
jak wyżej |
05.10.2017 czwartek |
Temat: Notacja wykładnicza Kryteria sukcesu:
Zapisuję i odczytuje liczbę w notacji wykładniczej; Wykonuję działania na liczbach zapisanych w notacji wykładniczej. Gra - notacja wykładnicza |
1 h |
P. Uczeń: 1.5) wykorzystuje podstawowe własności potęg (również w zagadnieniach związanych z innymi dziedzinami wiedzy, np. fizyką, chemią, informatyką)
|
10.10.2017
wtorek |
Temat: Przybliżenia Kryteria sukcesu
Znam regułę zaokrąglania; Zaokrąglam liczbę z podaną dokładnością; Obliczam błąd przybliżenia danej liczby oraz oceniam, czy jest to przybliżenie z nadmiarem, czy z niedomiarem; Szacuję wyniki działań |
1 h |
P. Uczeń: 1.7) oblicza przybliżenia;
|
12.10.2017 czwartek
17.10.2017 wtorek |
Temat: Procenty Kryteria sukcesu: Obliczam procent danej liczby; Interpretuję pojęcia procentu i punktu procentowego; Obliczam, jakim procentem jednej liczby jest druga liczba; Wyznaczam liczbę, gdy dany jest jej procent; Zmniejszam i zwiększam liczbę o dany procent; Stosuję obliczenia procentowe w zadaniach praktycznych Stosuję obliczenia procentowe w zadaniach praktycznych dotyczących płac, podatków, rozliczeń bankowych. Polecam temat w e-podręczniku, procenty i punkty procentowe |
3 h |
P. Uczeń: 1.9) wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok)
|
19.10.2017 czwartek |
Sprawdzian z zakresu Procenty i przybliżenia Przykłady na sprawdzian |
1 h |
jak wyżej |
19.10.2017 czwartek 24.10.2017r.
wtorek |
Temat: Powtórzenie wiadomości
Przykładowe zadania sprawdzające umiejetności ucznia
|
2 h |
jak wyżej |
26.10.2017r. czwartek
02.11.2017 czwartek
|
Temat: Praca klasowa "Liczby rzeczywiste" i jej omówienie Kryteria sukcesu - na pracę klasową - sprawdzane umiejetności ucznia.
Omówienie wyników - poprawa pracy klasowej - wtorek |
2 h |
|
II. Zbiory, przedziały i nierówności |
16 godzin |
P - zakres podstawowy,
R- zakres rozszerzony,
G - zakres gimnazjum. |
26.10.2017 czwartek
|
Temat: Zbiory Kryteria sukcesu: Posługuję się pojęciami: zbiór, podzbiór, zbiór pusty, zbiór skończony, zbiór nieskończony; Wymieniam elementy danego zbioru oraz elementy do niego nienależące; Opisuję słownie i symbolicznie dany zbiór; Określam relację zawierania zbiorów. Link do testu treningowego - Zbiory i relacje |
1h |
|
31.10.2017 wtorek 02.11.2017 czwartek |
Temat: Działania na zbiorach
Kryteria sukcesu:
Posługuję się pojęciami: iloczyn, suma oraz różnica zbiorów Wyznaczam iloczyn, sumę oraz różnicę danych zbiorów Przedstawiam na diagramie zbiór, który jest wynikiem działań na trzech dowolnych zbiorach Wyznaczam dopełnienie zbioru.
2. Działania na zbiorach - link do testu treningowego
3. Działania na dwóch zbiorach - ćwiczenia
4. Działania na trzeech zbiorach - ćwiczenia |
2h |
|
07.11.2017 wtorek 09.11.2017 czwartek |
Temat: Przedziały i działania na przedziałach Kryteria sukcesu:
Wiem jak narysować przedział otwarty, domknięty, lewostronnie domknięty, prawostronnie domknięty, nieograniczony; Potrafię zapisać przedział i zaznacza go na osi liczbowej; Odczytuję i zapisuję symbolicznie przedział zaznaczony na osi liczbowej; Wyznaczam przedział opisany podanymi nierównościami; Wymieniam liczby należące do przedziału, spełniające zadane warunki; Wyznaczam iloczyn, sumę i różnicę przedziałów oraz zaznacza je na osi liczbowej; Wyznaczam iloczyn, sumę i różnicę różnych zbiorów liczbowych oraz zapisuje je symbolicznie.
Test treningowy oś liczbowa
Ćwiczenia interaktywne, przedziały liczbowe.
|
3h |
|
14.11.2017 wtorek |
Kartkówka - zbiory - przedziały/ działania na zbiorach i przedziałach. |
20 minut |
|
14.11.2017 wtorek 16.11.2017 czwartek 21.11.2017 wtorek |
Temat: Równania i nierówności liniowe
Kryteria sukcesu: Sprawdzam, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem nierówności; Rozwiązuję nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą; Zapisuję zbiór rozwiązań nierówności w postaci przedziału; Stosuję nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym;
1. Czy dana liczba spełnia nierówność - test 2. Rozwiązywanie rownań liniowych 3. Zaznaczanie na osi liczbowej zbiorów
|
4h |
Uczeń: 3.1) sprawdza, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem równania lub nierówności;
3.3) rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą;
|
23.11.2017 czwartek |
Sprawdzian nierówności - sprawdź czy umiesz?
|
1/2h |
|
23.11.2017 czwartek |
Mnożenie sum algebraicznych |
1/2h |
|
28.11.2017 wtorek
|
Temat: Wzory skróconego mnożenia i wyrażenia algebraiczne
Kryteria sukcesu:
Znam wzory skróconego mnożenia:
Stosuję odpowiedni wzór skróconego mnożenia do wyznaczenia kwadratu sumy lub różnicy oraz różnicy kwadratów. Przekształcam wyrażenie algebraiczne z zastosowaniem wzorów skróconego mnożenia Stosuję wzory skróconego mnożenia do wykonywania działań na liczbach postaci Usuwam niewymierność z mianownika ułamka np. Otwórz https://join.quizizz.com w przeglądarce Ćwiczenia Quiziz - wpisz kod gry 868477
ćwiczenia |
2h |
Uczeń: 2. 1) używa wzorów skróconego mnożenia
|
30.11.2017
czwartek
|
Kartkówka ze wzorów skróconego mnożenia (15min)
|
15 minut |
|
30.11.2017
czwartek
|
Ćeiczenia w rozwiązywaniu nierówności
|
1h |
|
05.12.2012 wtorek |
Usuwanie niewymierności z manownika Kryteria sukcesu: Znam wzory skróconego mnożenia: Usuwam niewymierność z mianownika ułamka np. |
1 |
|
07.12.2012
czwartek |
Powtórzenie i przygotowanie do pracy klasowej Kryteria sukcesu na pracę klasową
|
2h |
|
12.12.2012
wtorek |
Praca klasowa - zbiory, przedziały, nierówności, wzory skróconego mnożenia
|
1h |
|
14.12.2012
czwartek |
Błąd względny i bezwzględny |
1h |
|
14.12.2012
czwartek |
Omówienie wyników pracy klasowej i jej poprawa |
1h |
|
Funkcje liniowe
|
19.12.2012
czwartek |
Pojęcie funkcji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|